
Die FIA und WRX-Promoter IMG haben umfangreiche Reglementänderungen in der FIA Rallycross-WM beschlossen. Das wesentliche Ziel: Die Kosten zu reduzieren.
Die Änderungen im Reglement sind Ergebnis der Diskussionen zwischen WRX-Teams, Rallycross-WM-Promoter IMG und der FIA. Die Maßnahmen umfassen eine Reduzierung der Anzahl an Motoren sowie Reglementänderungen bei den Turboladern, Reifen, den Übersetzungsverhältnissen und aerodynamische Veränderungen.
IMG stellt klar: „Die Änderungen umfassen eine Reduzierung der nutzbaren Komponenten oder Entwicklungsmöglichkeiten und werden Kosten sparen“.
Die Maßnahmen in der Übersicht:
Engines
– Reduction from three to two engine seals per year
– Reduction from six to four turbochargers per year
Tyres
– Tyre usage: in the first two events a maximum of 12 new tyres (wet and dry) may be registered per car.
From the third event, a maximum of eight news tyres (wet and dry) and four used tyres (wet and dry) registered in a previous event may be registered. Only registered tyres can be used in the event
Technical Declaration form
– Introduction of a Technical Declaration form, to supplement the Technical Passport, which will be used to identify items that are restricted to remove development opportunities and costs:
– The make, model and location of the gearbox
– If a central differential is used
– Restrict gear ratios to two declared sets for the year
– Restrict brakes to the declared specification for the year
– Restrict the rear aerodynamic device to the declared specification for the year